تسمه فولادی

عرضه و تامین آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلیاژی،تسمه فولادی،میلگرد،ورق فولادی،شمش فولادی،لوله صنعتی

تسمه فولادی

عرضه و تامین آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلیاژی،تسمه فولادی،میلگرد،ورق فولادی،شمش فولادی،لوله صنعتی

فرآیند نورد گرم

شرکت ثمین تجارت فعالیت خود را در زمینه عرضه و تامین آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلیاژی، میلگرد فولادی، تسمه، ورق فولادی، شمش فولادی، لوله صنعتی آغاز نموده است.

جهت مشاوره و خرید با شماره های 02122247000 | 09108697000 تماس حاصل فرمائید.

 

فرآیند نورد گرم

نورد گرم به فرآیند جداسازی اشاره دارد که در آن فولاد در دمای بالاتر از دمای تبلور خود مجددا وارد فرآیند نورد و گرمایی که بیش از 1000 درجه فارنهایت است می شود. هنگامی که دمای فولاد از دمای نقطه تبلور آن بیشتر شد ، انعطاف بیشتری پیدا می کند و به راحتی شکل می گیرد. همچنین امکان تولید مقادیر بزرگ تری از فولاد را به ما می دهد. سپس فولاد در دمای اتاق سرد می شود و نگرانی ناشی از پرش در مواد ناشی از خاموش شدن یا سرد شدن آن را از بین می برد.
وقتی که فولاد سرد شد بدون شکل خاصی جریان پیدا میکند که ما را برای کنترل سایز و شکل کلی آن بعنوان یک محصول نورد گرم محدود میکند. محصول نهایی فولاد نورد گرم دارای یک سطح ناهموار است. در مواردی که ظاهر مواد مورد توجه است، این سطح ناهموار بوسیله برخی تکنیک ها برداشته می شود ، این تکینیک ها عبارتند از : پیکلینگ(از بین بردن سطح ناهموار با اسید) ، آسیاب، انفجار شنی.

 
فرآیند نورد گرم

ویژگی های محصولات نورد گرم استفاده از آن را برای ساخت اجزای سازه ها مطلوب کرده است. از این محصولات در سازه هایی که در آنها ظاهر و مقاومت فیزیکی از اهمیت خاصی برخوردار نیست استفاده می کنند. برای مثال :

  • ریل راه آهن
  • تیرآهن
  • تجهیزات کشاورزی
  • ورق فولادی
  • چارچوب اتوموبیل
مشاهده این مطلب » فرآیند نورد سرد

در روش نورد گرم فولاد بوسیله ی غلتک هایی در دمای بالا (حدود 1700 درجه، که بالاتر از دمای تبلور فولاد است) پرس می شود. این کار باعث می شود که فولاد شکل پذیری بیشتری پیدا کند و در نتیجه محصولاتی که تولید می شوند برای کار کردن و فرم دهی بهتر هستند.

پروسه ی ساخت نورد گرم فولاد با یک قطعه ی بیلت بزرگ مربع شکل آغاز می شود. بیلت در تماس با حرارت قرار میگیرد و سپس برای بازسازی فرستاده میشود که در آنجا به یک رول عظیم تبدیل می شود و از آنجا در تماس با حرارت بسیار بالا قرار میگیرد که در نهایت فولاد نورد گرم و درخشان از میان غلتک های بهم فشرده برای انجام مرحله ی آخر بیرون می آید.

برای تولید ورق فولادی، فولاد رول شده تبدیل به کویل می شود و برای سرد شدن کنار گذاشته می شود. برای سایر فرم های فولاد مانند میلگرد و تسمه، مواد اولیه تقسیم و بسته بندی می شوند.

فولاد نورد گرم معمولاً به پردازش کمتری نسبت به فولاد نورد سرد نیاز دارد ، که هزینه آن را بسیار پایین می آورد. فولاد نورد گرم همچنین مجاز است در دمای اتاق خنک شود ، که آن را نرمال می کند، این به این معنیست که فولاد نورد گرم از تنش های داخلی که می توانند در طی فرآیند های خنک سازی یا سخت شدن کار ایجاد شوند ، عاری است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد