خطرناک
ترین این موارد فلش بک و مقاومت فلش بک است. کویکی این دو مشکل را از طریق
تحقیقات دقیق و پروسه ی طراحی خود حل کرده است. در مورد مشکل فلش بک ، راه
حل کویکه توسعه ی اثر ونتوری سوخت بر
روی نوک نازل است. فشار متوسط و مداوم نوک نازل برگشت جریان اکسیژن گرم
کننده به سمت سوخت گازمیشود، بنابراین سوخت گاز به محل مخلوط شدن گازها
وارد می شود. این حالت مشکلات زیادی برای خود شعله و همچنین محصولی که در
حال برشکاری است بوجود می آورد. فلش بک در زمان سوخت رسانی ایجاد می شود.
راه حل کویکه برای این مشکل ایجاد اثر
ونتور بر روی نوک نازل برشکاری است. این کار بوسیله ی اکسیژن گرم کننده ی
پر سرعت انجام می شود. سوخت گاز برای جلوگیری از مخلوط شدن گازها در لوله ی
مشعل به داخل نوک نازل مکیده می شود و به این ترتیب از فلش بک در زمان
احتراق جلوگیری می شود.
مقاومت فلش بک ممکن است هنگام گرفتگی نوک نازل با دوده و خاکستر در حین عملیات برشکاری اتفاق بیفتد. کویکه دریافته
است که اندازه گیری نسبت دقیق دیامتر به اکسیژن گرم کننده ، سوخت گاز و
محفظه ی مخلوط شدن گازها، هنگامی که نوک نازل با دوده مسدود می شود باعث
خاموش شدن شعله می شود. بدین ترتیب از مقاومت فلش بک نیز جلوگیری می شود.
جلوگیری از انفجار، نشان دهنده ی تلاش های بی دریغ کویکه در تحقیقات، عملکرد و طراحی برای تولید محصولات بهتر را نشان میدهد.