تسمه فولادی

عرضه و تامین آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلیاژی،تسمه فولادی،میلگرد،ورق فولادی،شمش فولادی،لوله صنعتی

تسمه فولادی

عرضه و تامین آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلیاژی،تسمه فولادی،میلگرد،ورق فولادی،شمش فولادی،لوله صنعتی

تسمه MO40

تسمه ی MO40 فولاد حرارت پذیری است که در دسته ی فولادهای کروم دار قرار می گیرد. از ویژگی های آن می توان به سختی و توان کششی بالا ، مقاومت به حرارت و سایش و سطح مقطع مربعی اشاره کرد. شرکت ثمین تجارت این تسمه را با بهترین کیفیت و قیمت در ایران به فروش می رساند.

فولاد MO40 که بر اساس استاندارد 4140 SAE آمریکا و استاندارد DIN 1.7225 آلمان نیز شناخته می شود ، یکی از فولادهای کم آلیاژ حرارت پذیر بوده که مانند فولاد ck45 حاوی مولیبدن کرم و منگنز میباشد این چهار پهلو دارای مقدار قابل توجهی کروم و مولیبدن است و بدلیل سختی خوب ، مقاومت پیچشی و توان کششی بالا ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مولیدن موجود در فولاد mo40 باعث افزایش سختی آن میشود و وجود کروم نیز مقاومت حرارتی فولاد mo40 را افزایش میدهد. عنصر کروم و مولیبدن برای افزایش مقاومت فولاد در برابر خزش به آن اضافه می شود . به طور کلی، مهم ترین ویژگی فولادهای کرم _ مولیبدن ؛ مقاومت دربرابر حرارت تا دمای 500-600 درجه سانتیگراد با حفظ استحکام و مقامت به سایش می باشند
.

تسمه های فولادی یکی از انواع تسمه های فلزی اند که از آلیاژ آهن کربن همراه با عناصر آلیاژی دیگر ساخته شده اند و خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مثل تسمه های فولادی گالوانیزه، تسمه های فولادی استنلس، تسمه های فولادی سرد نورد و غیره. تسمه های فولادی دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلفی مانند کشتی سازی، اتومبیل سازی، مخابرات و … می باشند.
فولاد MO40 به منظور شکل گیری اولیه محصولات فرفورژه فرموله شده است و در کوره های قوس الکتریکی و القایی تولید میشود و میتوان گفت که فولاد mo40 جزء یکی از مقاوم ترین فولادها میباشد. از بارزترین مشخصات فولاد mo40 می توان به تنش تسلیم و استحکام کششی بالا، شکل پذیری و دوام بالای آن اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از خواص فولاد mo40 ، قابلیت جوشکاری و هدایت گرمایی بسیار خوب آن میباشد.

از ویژگی های این چهار پهلو فولادی می توان به شکل پذیری و دوام بالا، استحکام تسلیم و استحکام کششی بالا و هدایت گرمایی خوب آن اشاره کرد. از این چهار پهلو فولادی می توان در کارهایی مانند ساخت شافت ها، محورها و قطعات خودروها استفاده کرد.

 رایج ترین تسمه های فولادی از جنس فولاد ST37-2 هستند که بیشترین کاربرد را دارند. از فولاد ST37-2 در صنایع کشتی سازی، پل سازی و … به دلیل داشتن استحکام بالا می توان استفاده کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد